Märklig drömm minsann

Okej.. jag vet inte var eller hu drömmen började men jag ska berätta vad jag kommer ihåg från den..

Jag, Stefan, George och en massa andra påhittade människor (tror jag) var i ett land med stora berg och klippor som vette ut mot havet, men det var också delar av helenelund..
Nedifrån havet så växte det stora vinrankor upp mot bergen och det stod hus m.m på deras blad och det fans hus i klippväggarna också.. och alla människor i det vakna stadiet kunde springa snabbare än en leopard och hoppa hundratals meter i luften, vi hade alla otrolig kropskontroll.

Världen styrdes av en varlese som vi alla kallade "The old one" och det vara bara dennes utvalda som fick leva i det vakna stadiet.
Denne varelse manipluerade alla människors hjärnor och han fick kraft av att människorna var i hans drömvärld.
Jag och de andra tillhörde en rebell grupp (som lyckats ta sig ur det drömmande stadiet som är den värklighet vi lever i när vi är vakna).
Vi var lika många killar ock tjejjer i gruppen och varje par var tillsamans med varandra..
Guden ville alltså att vi skulle stoppas och justrera om våra minnen så att vi hamnade tillbaka i drömstadiet.

Jag, Stefan och två tjejjer hoppade från vinranka till vinranka medans vi vart förföljda av några små hjärnliknande varelser, de var rosaaktiga men med blålila munnar med stora mörklila vassa tänder lite här och var på kroppen som var formad som en slags rottkropp utan ben,svans eller huvud.
Plötsligt så hoppade en av varelserna på en av tjejjerna och hon föll livlös till marken(bladet) och jag visste att nu var den gamla guden inne i hennes hjärna och jagade henne där för att ställa om henne till drömmande stadium, vi var tvunga att lämna henne och hoppa vidare..

Vid mitt gamla dagis i helenelund så blev jag träffad av ett av djuren och jag såg hur jag själv sögs in i en slags portal och jag hamnade innuti min egen hjärna.
det var stora rosaliknande rum med dörrar i och olika spakar och knappar, plötsligt kom den gamla guden från ingenstans och jag flydde igenom dörrarna medans hans varleser förföljde mig, jag tog mig igenom flera hundra rum och tillslut kom jag till ett litet litet rum i djupet av min hjärna som såg ut som en toalet med en spegel på väggen, jag såg mig själv i spegeln och jag hade kortare hår än nu fast det var mörkade, nästan svart.. och jag visste att när som hällst så kommer guden att hinna ifatt mig..

Precis då så ramlar kuddarna ner som står på soffkanten och väcker mig med en smäll.. det kändes precis som att guden hade kommit och omprogramerat mig till sömnstadiet igen, när jag vaknade.. helt stört..


Det såg inte ut såhär men det var liknande
Hittade konstigt nog en bild som påminner mycket om min drömväld..

Kommentarer
Postat av: Aime

haha, diggar drömmarna. jag hade världens mest osammanhängande dröm inatt. iiiallafall. jag ska lära mig lucid dreaming, jag skaskaska. började läsa om det för några dagar sedan bara.



iaf. min katt är bäst, hon lyssnar på allt :)

och haha, sagostunderna.. ja, jag skriver dem när jag har något att skriva om. och nu kom jag på en sak att skriva om! men det blir nog ingen sagostund.. det blir bara ett vanligt inlägg :p

2009-03-28 @ 10:10:22
URL: http://killingalllights.blogg.se/
Postat av: Zandra

sv: haha, gårdagen hjälpte faktiskt ;)

2009-03-28 @ 19:40:01
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Zandra

sv: haha, bor du i närheten lr? :p

2009-03-29 @ 21:53:55
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Aime

jag är definitivt inte lucid ännu, menmen. jag har feber så jag kanske drömmer konstiga feberdrömmar inatt. jag ska gå och ta reda på det nu. godnatt michael :)

2009-03-29 @ 22:46:37
URL: http://killingalllights.blogg.se/
Postat av: Zandra

sv: tack, kul att höra :D

okejokej ;p haru varit i Hjo ngn gång rå? :p

2009-03-30 @ 19:44:04
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A

sv: nä, precis :p

hahaha, vafan? haha x)

2009-03-31 @ 19:02:46
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: emelie

cool bild:)

vad gör du ?:P

2009-03-31 @ 19:44:45
URL: http://emeliedaahlgren.blogg.se/
Postat av: George

Känner mig lite bortglömd. Vad hände med mig?! Går ju runt och är orolig :D.. Har du försökt tyda den?

2009-04-01 @ 11:06:51
Postat av: Michael Clarke

de kommer jag inte ihåg tyvär..:p

hehe nej jag vågar inte tyda mina drömmar :)

2009-04-01 @ 12:46:30
URL: http://michaelclarke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0